Parijs 6 vwo 2018

29 oktober 2018

Maandag 15 oktober vertrokken wij, 6 vwo, in alle vroegte naar Parijs. Ondanks dit vroege tijdstip zat de sfeer er goed in. Na een gezellige maar lange busreis kwamen we aan bij jeugdherberg de Mije. De koffers werden uitgepakt en we maakten ons klaar voor een wandeling dor de wijk Marais. Na het eten maakten we een boottocht over de Seine. We voeren langs allerlei bezienswaardigheden. De Eiffeltoren was mooi verlicht.

Dinsdag kwam de bus helaas niet, dus moesten we lopen naar Musee d’ Orsay waar de kunstleerlingen ons iets over verschillende kunstwerken vertelden. Na de lunch hebben we de Notre Dame bezocht. ‘s Avonds reden we rond de Arc de Triomf en gingen we naar de Eiffeltoren. Iedereen was erg uitgeput door de lange wandeldag, maar we mochten gelukkig met de lift om hoog, tenminste dat dachten we... Helaas was de rij voor de lift zo lang dat we alle 1667 trappen omhoog moesten klimmen. Maar eenmaal hijgend boven gekomen was het uitzicht de lange klim toch echt wel waard.

Woensdag gingen we naar het Louvre waar we onder andere de Mona Lisa hebben gezien. Daarna gingen we naar Centre Pompidou, een museum voor moderne kunst. ‘s Avonds bezochten we de Sacre Coeur. Ook daar moesten we weer alle trappen op. Sommige van ons hadden zoveel last van hun voeten dat er zelfs voetenmaskers gekocht zijn.

Donderdag hadden we in de ochtend een keuzeprogramma. Wij hadden de keus tussen een dierentuin, Musée Rodin of Dome des Invalides in combinatie met het oorlogsmuseum.
's Middags hadden we een vrije middag. Vele van ons hebben gewinkeld op de Champs de Elysees.
's Avonds gingen we naar de hilarische theatervoorstelling How to became a Parisian in one hour.

Vrijdag gingen we op weg naar huis eerst naar het paleis Versailles. Dat was erg indrukwekkend.
Nu zitten we na een hele geslaagde reis terug in de bus onderweg naar het Mendelcollege. Een reis die we zeker niet snel gaan vergeten!

5b2792a6 129d 4ded 843d d92cfca1ab04                                           6f8337ef 0776 417c 8b45 7e16c8811b8b